tisdag 23 april 2013

Loppis-shoes

Hittade dessa klackar på förra veckans loppisrunda med tjejerna. Söta till sommarens festligheter!


Loppis-klackar brukar jag gnugga ordentligt med tallsåpa innan jag använder dem, så att de blir fräscha. Tidigare hade jag lite problem med att köpa begagnade skor, men inte nu mer. Bara man rengör dem ordentligt, är det inga problemos! Skor som jag går ofta med brukar jag dock köpa nya (eller om jag hittar Finlandgjorda boots som knappt är använda) eftersom det inte är så bra att gå med skor som någon annan redan gått in. Alla har ju olika fötter och gångstilar och jag tror inte det kan vara särskilt bra att trampa runt i någons annans fotmönster. Men de flesta klackarna jag köpt de senaste åren har varit loppis. De har man ju mest till festliga tillfällen och de nöts inte ner lika snabbt som vanliga skor heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar